Riktigt skönt med egen "kuppe".

Hemkommen efter åter en kväll på Luleåkalaset. Fast jag måste säga att kalasvädret det kom inte i kväll heller. Faktiskt lite kyligare än i går.

Skulle möjligen kunna bero på att jag i kväll valde att ha egen "kuppe" det vill säga egen bil istället för att ha förmånen att hinka in lite värme via vinet.

Men den kylslagnare luften vidimerades av övriga i sällskapet som inmundigat inombordsvärmare.

Jag skojade och sa att i går blev det nästan bara vin - en ostburgare i sista självande minuterna för att inte svälta ihjäl - så i kväll skulle jag ägna mig åt matfrosseri i stället.

Först åt vi ett grillspett - förförda av den fantastiska grilldoften. Gott men hugaligen så lite lite mat. Så vi gick direkt vidare till souvaskebab - fast det var älgkebab och faktiskt godare än ren dito.

Vet inte om det berodde på att vi livfullt berättade om att vi nyss ätit grillspett och fortfarande var vrålhungriga. Men vi fick överfyllda kebaber som kunnat mätta många fler än oss.

Men hoj så gott det var!!

Och oj så många trevliga möten det blev under kvällens lopp.

Och det var himla skönt att själv kunna bestämma när och hur jag tog mig hem.

Ankomst Sunderbyn 00.25. Var frestad att köra förbi Smedjegatan och agera svarttaxi - men jag avstod att bli "berömd" för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback