Slutbadat

Idag är det "kallovisa". Jag kan nästan höra farmor Hildas förmaningar om vi trotsade badförbudet. Så var det - den 26 augusti på Lovisa dagen då gick kallsten i sjön och bada skulle man absolut inte då.

Ser dessvärre ut som duschväder ute - grått och blött. Jag hoppas Möröborna har tak över aktiviteterna för min kropp har inte råd och bli kall och blöt.

Nära, nära att Klüft klarar 1,95. Och reportern tror att hon ska klara det. Egentligen så tål ju inte mina ömmande muskler att vara med och gunga i ansatsen heller. Men det är lite svårt att sitta still på stolen.

Kämpar för att försvara sammanslagningen av NSD och NK görs idag i båda tidningarna.
Helsida i Kuriren och båda chefredaktörerna ägnar sina krönikor. Ett äktenskap för framtiden skriver Lennart Håkansson. Hade jag varit chefredaktör på Kuriren hade jag inte använt rubriken "Utveckling måste gå före nostalgi" - även om han kan ha rätt. Lite ondöigt salt i såren ger det nog.

Reporten hade rätt förstås. Men nu återstår bara ett till hopp på 1,98.

För mig återstår nu att sätta igång att klä mig och plocka ihop lite regnkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback