Tafsa inte på nivån

Regeringen och biståndsminister Gunilla Carlsson får beröm på ledarsidan i Kuriren idag. Välförtjänt - klart att det ska koncentreras till de som bäst behöver det. Och jag måste säga att jag inte visste att Kina fick bistånd - man kan ju undra i vems händer det hamnat?

´Men tafsa inte på biståndsnivån - vi har råd att bidra att lindra nöden för de fattigaste i världen.

Fast egentligen gick jag bara in för att komma med några senkomna gratulationer.

Annika i Övertorneå som fyllde 40 år i går - kan lova dig att det bara blir bättre med åren.

Så en massa Rolf: Nilsén, Hofsten, Byström, Dahlgren. Och säkert har jag glömt någon jag verkligen borde komma ihåg.

idag gratulerar jag Leila Persson på namnsdagen - partiets tidigare "snåla" kassör. Oj vad vi grälat - med glatt humör - om många futtiga fakturor. Leila bor numera i Ystad.

För att återgå till näringarna dvs tidningarna och apropå snålhet måste jag verkligen ifrågasätta rättsäkerheten i Lulbos störningsjour. Den behövs - med all säkerhet - men nog verkar märkligt att någon granne bara kan ringa, jouren rycker ut och så skickar man faktura. Utan att det på något sätt finns bevis för att klagomålen var befogade. Det finns ju faktiskt onödigt gnälliga grannar också!

Jag får återkomma med mer kommentarer till förmiddagskaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback