Alkohol, narkotika och misshandel

Det är en skam för svenska kriminalvård att det nu konstateras att det i våra fängelser finns hur mycket av alkohol, narkotika och misshandel. Till och med på de säkerhetsklassade anstalterna!

Det är obegripligt för mig och alla andra utanför "murarna".

Det blir snart tantbrist i fullmäktige - nu slutar även
Anna-Greta - i Östmans krönika idag. Och jag visste det sen i torsdag men har kunnat hålla någorlunda tyst. Inte för att hon sa att det var hemligt eller så. Fast tråkigt om det ligger osämja (?) bakom - det har varken centern eller den samlade borgerligheten i Luleå råd med.

Sen kan jag lugna Camilla - alla partier i fullmäktigte vill bygga på Lulsundsberget - till och med Miljöpartiet som nu ändrat sig från översiktsplanearbetet. Det vi har synpunkter på är HUR det kommer att byggas vilket också Lennart Lindström hade. Han var ytterst besviken på den skiss som Lulebo och HSB tagit fram, Den stadsbyggnadskontoret i all hast tagit fram var mycket läckrare. Dock gick Lennart med på att begränsa entreprenörerna till HSB och Luleåbo. Lennart - som liksom Camilla nu - satt i Lulebos styrelse och hade stor tilltro att de skulle spänna musklerna och komma tillbak med  mer spännande förslag. Vi är ganska många som inte tycker att de gjort det.

Nu är det så att det bubblar i magen av många fler tyckanden - men jag har en plikt att utföra. Kusin Kerstin ska skjutsats till lasarettet (svårt att lämna detta begrepp) för att operera en tå.

Dagen i övrigt ska delas mellan expen och Skatteverket. Det senare innebär en information om nyheter runt arbetsgivaransvaret.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Så välment!
Men Camilla behöver inte lugnas. Är lugn. Jag är lyssnandes på KS dessutom. Men det innebär inte att vi daglidags måste följas åt i återremisspartiets fålla.

2007-12-05 @ 23:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback