En grön jul?

Usch - jag såg, hörd och kände det redan när jag hämtade in tidningarna. Det är blidväder idag. Och ska så förbli i en hel vecka. Stor risk för en grön jul - ifjol räddades vi på mållinjen. Kvällen före julafton var halva gräsmattan utanför min altan grönbrun - men så kom ett förlösande snöfall natten mot julafton. Den som har några lodräta kontakter kan väl be en extra vers.

Hoppas verkligen vi får en "extra vers" när det gäller affären med Coop Arena. Alla verkar se det utom Kejsaren själv - att detta är en ohemul affär för skattebetalarna. Även om jag kan undra om statusen på forskaren som verkar se amorteringen som en kostnad. Amorteringarna ger ju ägande och därmed mer svängrum.


En mina partikamrater tjatar med en dåres envishet att kommunen måste få garantier att pengar inte förslösas i det svara Obolhålet - har vi såna garantier?


Även Roger Malmberg (mp) skriver idag i arenafrågan - bra även om också Roger svänger sig med siffror jag inte känner igen. Det handlar om en merkostnad på mellan 11 och 12 miljoner kronor per år i 30 år!! Och är det en ishall till vi vill ha för att våra barn och ungdomar inte ska behöva åka till andra kommuner och träna - då handlar det om ett par miljoner. Vad resterande 8-10 miljoner är kanske man kan få en ledtråd till när Luleå hockey uttalar att deras ekonomi kommer att förbättras med - just det - 8 - 10 miljoner per år!


Nä så klart måste ärendet återremitteras!

Intressant är också att konstatera att bakom tragedin för Seskaröborna ligger inte vilka vanliga kapitalister som helst. Det handlar om Staten, LRF och Skogsägarna. Så det ligger väl väl till för PO Eriksson och Bucht att stå för nypen i öronen??

Och några öronnyp för lite har det uppenbarligen varit i Gällivare - tur i alla fall att de har en fungerande företagshälsovård  där.

Och apropå vård så ska "hemtjänsten" göra en snabbis hos föräldrarna - för sen ska jag ligga och vila några timmar innan jag ska göra dagens insats - en timmes insamlande av pengar till Burmas demokratirörelse! Tillsammans med min namne Ylva - hoppas en del av hennes energi kan finna vägen till min kropp. Där var det igen - gnällspik!

Hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Gnäll. gnäll, gnäll men hur vore livet om det bara var guld och gröna skogar? Gnäll på du!!!

2007-12-15 @ 10:11:01
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Att sätta ord på vad man tycker och tänker är inte alltid att gnälla. Men att lämna en sådan kommentar som du gjort det är gnäll, gnäll gnäll Ann O Nym.

2007-12-15 @ 16:49:48
Postat av: Ylva Mjärdell

När jag läser det Ylva skrivit så önskar jag den energi hon ser hos mig hade funnits i dag,i stället är det nattlinne och mosighet för hela slanten.Pippi Långstrump firar jul på dvd och halvslummer på soffan är vad som gäller.Jag som sett fram emot just Burma insamlingen så mycket.
Får jag svära? Jag tänker göra det i alla fall, förbannat också!
:D

2007-12-15 @ 17:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback