Första advent

Det blir inte mycket datatid när telningarna är här - vare sig för att blogga eller kolla nättidningar om vad som händer i stora världen.

Det verkar inte som om jag gjort någon större förlust - avseende nättidningarna. Det första jag noterar är att
DN i en omröstning undrar om vi ska gå med i EMU. Inte för att jag är så duktigt på teknikaliteter runt EU - men visst är det så att vi faktiskt redan är med i EMU - utom de sista steget som handlgar om valutan - Euro. Alldeles övertygad om att resultatet skulle bli annorlunda om frågan ställdes om Euron. Vi har alla börjat vänja oss att både få och ge Euro.

Nu ska jag tömma telefonen på några bilder från den senaste veckan.

46461-747

Underbar tavla i konferensrum 1 på Sunderby sjukhus. Landstingsgruppens sammanträde onsdag den 28 - dit gick jag efter röntgen. Effektivt och bra. Det var fler deltagare som lyckats samordna läkarbesök med landstingsgruppens sammanträde.

46461-748

Från vänster siluetterna av Thomas och Erik. Sen Jens, Anne, Kerstin och Els.

46461-749

Här syns Enar, karin, Sofie, Gerd, Lisa och Thomas.

46461-750

Hendrik och Thomas - Thomas som lyckats komma med på alla mina bilder.

46461-751

Västbacken på fredamorgon klockan 5. Ett julpyntat och pysslat hus. Här en borg av sockerbitar vars skapare tydligen är Julia - en kompis till tjejerna.

46461-752

Här Änglaspelet och julhyacinten.

46461-753

Sara just nedkommen från vindan - sovtröja med trycket Alla älskar en liberal kvinna - det ska börjas i tid.

46461-754

Och Lisa tränar också - Vasaloppströja.

46461-755

Marcia Franzen - tidigare aktiv fp:are här i stan - numera boende i Stockholm gjorde ett snabbesök i Luleå. Hann med att besöka expen.

46461-756

Lördagen innehöll förutom badhuset förstås besök på nya lekvaruhuset Torys R (hur skriver man ett bakvänt R`) us.

46461-757

Lisa bland Baby born

46461-758

46461-759

46461-761

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Vad klurigt!Fungerar det med värmeljus till änglaspelet? Det ska jag genast testa.
Jag har haft sömnsjuka hela helgen och jag måste erkänna att mesta tiden haft slutna ögon och befunnit mig i drömmarnas rike.Hemskt men sant.
Dessutom har jag inte väckt en enda tomte ännu så de sover fortfarande sött.Dom kanske också har sömnsjuka?

2007-12-02 @ 16:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback