Högkontroll

Jäsicken så säker i korken jag känner mig. Nu har jag stenkoll på vad som finns i högarna. Igår blev mailboxen sanerad.

Nu är det bara "verkstad" som återstår. Målet är att den 7 riktigt kunna börja på ny kula.

Förutom att jag varit här mesta tiden så har jag hunnit ut en ärendesväng. Hämtat tillbak Visakortet. Tack, Tommy, som tog hand om det. Varje gång man träffar på ärliga och hjälpsamma människor ska man njuta av det och visa dem uppskattning. Det blev några presentchec kar på Statoil. Ändå ett billigt äventyr för slarvmajan Strutz.

Så har jag inlett jakten på tvättmaskin till mor.Icke reparerbar enligt någon maskinfirma som var dit. Nä - den var väl programmerad att hålla i 6 år. Förr höll hushållsmaskiner i 40 år - nu sägs det ju att de tillverkas med en inbyggd livslängd av 10 år. Och de kanske har krympt.

Nu blev valet rätt enkelt - eftersom mor har en inbyggd variant som bara har ett djup in i väggen med ca 40 cm så är utbudet begränsat. Det blir nog en UPO - men är nog inte så udda som det låter då det säljs av Eriks Elektrriska.

Varit och hämtat den nyinköpta kostymen också - när jag nu återfått kortet.

Presenten till svärdotter Lotta ligger i bilen - rosa fat från Köksboden. Äkta mannen hade köpt ett i julklapp men det var inte rätt modechang på det.

Så nu drar jag mot Alvik och Västbacken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback