Kontraproduktivt

Men hallå så kontraproduktivt. Ingen stans har det väl gått så långsamt som inom bildindustrin när det gällt att anpassa sig till miljön. Och nu tror inte Cederschöld att det blir någon svekdebatt om miljöbilar får börja betala trängselavgifter innan det utlovade 2012, Nä. kanske inte men det förtar ju effekten av andra insatser för att miljöförnya bilparken.

Idrott ska vara glädje - därför är Klüfts många utmärkelser rätt. I år håller jag på Kallur - men jag tror att det blir en man med utomnordiskt ursprung. Vilket uttryck föresten - fast alla andra är väl värre typ nya svenskar med mera. Vet faktiskt inte vilket som är politiskt korrekt idag?

Lite trist att försöka skyla över Chrunaks övertramp med att det skulle vara humor. Hur ska vi tro att språk och våldsyttringar vid idrottsarrangeman ska upphöra om vi inte lever som vi lär? Till Chrunaks heder ska sägas att han inte försökt komma med några bortförklaringar vad jag sett?

Det förpliktar - så att jag nästan får lite skrivångest. Länets bästa blogg - solen och värmen har gjort Östman gott. Jag blir nästan generad över lovorden - fast jag måste erkänna att jag blir lite stolt över att mitt engagemang i rättighets- och sociala frågor lyfts av så många. Fast så typiskt att Noterat ännu inte är utlagt på nätet. Men så självgod är jag att den - länken - kommer under dagen.

Och nu törs jag ju till och med berömma journalister. Fick lära mig att sånt skulle man vara sparsmakad med - det kunde uppfattas som om det varit för "snälla" mot en och kunde slå tillbaka. Så jag kan väl passa på att tacka både Anders Köjs och jan Bergsten för trevliga artiklar i torsdags. Presskonferensen blev en orgie av gamla minnen som ramlade fram - därav de väldigt glättiga bilderna. Tack också till fotograferna för roliga bilder!

Ovanstående lägger jag dock inte ut av någon självhävdelse utan för att underlätta för min icke så datorkunniga morbror Sture - som ännu inte hört av sig?

Oj - klockan slår - tiden går. idag ska jag finnas på expen hela dagen - ska bland annat skriva två reservationer från gårdagens kommunstyrelse.


Hörs!


Kommentarer
Postat av: Gerd Niemi

Go´morgon Fru gruppledare !
Ett ord inför dagen:" Det är den som brinner mycket
för något som kan bli utbränd,så håll lågan lägre men släck den inte".

PS Harry kommer m nyheten privata skolor/kommunala har färre timmar mm.Björklund ska se över felaktigheter.DS

2007-12-04 @ 08:28:19
Postat av: Ann O Nym

hur blir det nu med coop arena?
och alla (o)möjliga förslag som ni kom med...

2007-12-04 @ 10:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback