Pumlans vänner

Det är väl inte för inte som jag är medlem i Pumlans vänner. Julgranen kläddes i går.

46461-809

Stor är den förstås inte - men nu var det ju inte storleken det hängde på.

46461-810

Med två såna här pumlor i topp är det en riktig njutning.

46461-811

Tål även en närmare granskning.

46461-812

En lite kantigare modell - vet inte om den får kallas pumla? Men man ska inte döma hunden efter håret - den får också räknas in som pumla.

46461-813

Det här är en modernare variant - ett hembygge tror jag. Får inte räknas in bland pumlorna men kan vara bra ändå. Den tillhör nog min son slår det mig.

46461-814

Här är det faktiskt ängeln som är målet för min bild - den vackra pumlan kom med på köpet. Tror att jag inhandlat ängeln alldeles själv - bara för några år sen. Sån själarnas sympati mellan änglar och mig?

Nu kan jag undra om jag skrivit "pumpla" någonstans - jag har fått ändra varje gång och hoppas jag rättat på alla ställen.

Mitt medlemskap i Pumlans vänner kan ifrågasättas om jag inte ens skriver rätt.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Änglar finns... :O)

2007-12-25 @ 00:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback