Rolig "pingvin"

Hittade denna lilla rolighet om Färsen och Fersen - det blir säkert ett inslag i revyerna framöver också i olika varianter.

Och "färsen" inspirerar och roar även lokalt - Inge Carlsson från Boden.

ICA och ICA-anställda tycker förstås inte att det är så kul. Lite bakvänt är det också att Kvantum har för bra chark så jag måste söka mig till någon annan. Frågan är bara vem? Mina "berömda" julrullader kräver nämligen en torrare och lite sämre kvalitet på skinkan - den runda pressade varianten.

Och var finner jag den när knappt någon affär har manuell chark nuförtiden?

Och folkpartister julens stora förlorare väckte förstås min nyfikenhet. Och väckte sen minnet om när jag ofrågat priset köpte slips och skjorta till julklapp åt Jens i fjol - på Bengts herr. Jag minns inte priset - men slipsen kostade lika mycket som jag trodde skjortan skulle kosta. Och då förstår ni att skjortan kostade - just det - "skjortan".

Och idag gratulerar jag alla som heter Tomas - med varierande stavning. Förstås Olofsson (med Th) på V.a Varsgatan och kusin Grönborg i Gävle i första hand.

Nu ska jag dra till mor och far - och se vilka nya uppdrag som kan vänta för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback