Sista pepparkakan

Jag lovar - det går att få halsbränna utan att dricka glögg. Om man som jag inte ger sig förrän burken - stor variant - nästan är slut. Så nu har jag "satt" min sista pepparkaka för i år.

Morgonen - natten för en del - började annars bra. Tidningarna fanns i lådan redan kvart i 4. Känns som en evighet sen jag läste dem - men Östmans julkort kan rekommenderas. Bara så trist att det inte fanns
här.

Hörde på TV om någon opinionsundersökning som jag inte heller hittar på nätet. Absolut lika bra det - med tanke på resultatet både för partiet och för alliansen.

Hur jag än står och tittar under skenet från gatlampan kan jag inte se en enda snöflinga. Gräset har blivit något frostigare vilket väl bådar gott om det skulle komma någon form av nederbörd.

Nu ska jag i alla fall klä mig julfin. "Festen" ska börja redan vid åtta-tiden så jag ska skjutsa runt far för den årliga utdelningen av hembakta julstjärnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback