Vare sig hackat eller malet

Att fylla 37 - det är ju varken hackat eller malet. Vare sig gammalt eller ungt. Vare sig jämnt eller ojämt - 3+7=10 - jämt vilket skulle bevisas.

Fast hon är världens bästa svärdotter

46461-836

Så grattis på 37 årsdagen. Och så får du hålla dig framför kameran någon fler gång - det var ont om foton!

Och Benjamin har jag inget fota av heller - men det är Karins hund - mellanpudel? - som har namnsdag idag.

Ettan nyhet hos Kuriren är annars att pensionshärvan växer. Fd socialchefen i Boden har tydligen lyckats dubba Sorsele kommun så det betalar hans lön på det sättet att 8 925 kronor är vanlig lön - resten 33 825 betalas in i en kapitalförsäkring. På det sättet slipper han räkna av mot sin pension från Bodens kommun.

Ganska otroligt att en kommun - Sorsele - medverkar till denna form av "skatteplanering".

Och ännu mer otroligt att Kuriren ännu inte lagt ut det på nättidningen?

NSD toppar med sin artikelserie om
Det åldrande länet - föga uppiggande. Dock visst hopp - Alternativ ska lösa vårdkrisen.

Själv försöker jag coola ned - tidningen var gör sen - kvart i sex. Och utan någon anledning försöker jag driva på mig själv att tjäna tillbak den tiden. Faktiskt är jag egentligen ledig - även om jag ska jobba. Men då kan jag väl knappast komma för sent.

Åtminstone finns ingen där att niga för och be om ursäkt.

Höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback