Abstinens!

Abstinens värre än när jag var storrökare och utan ciggisar. Igår var det telefonabstinens. Nya telefonen bara sa "svagt batteri" och från svagt till dött handlade bara om sekunder. Klarade en timme sen var jag tvungen att åka till Jan Hansson och ordna en laddare till - en för jobbet och en hemma har jag också haft på min förra.

Eftersom jag varit ut i tjänsteärenden så passade jag också på att gå in på Handelsbanken och avskaffa det eländiga så kallade Allkortet. Handelsbanken en bra bank - men Allkort var pest - ingen skillnad mot vanligt betalkort utom att alla dina köp kommer som klumpsumma en gång i månaden uppräknade på en mängd papper. Och så skulle jag hålla reda på vilket av kontona det fanns pengar på. Som om det inte vore nog att hålla reda på att det finns pengar överhuvudtaget?

Fast när hon klippte kortet kände jag abstinensen komma - utan kort? Misstänkte att det nya skulle dröja några dagar vilket besannades. En känsla av nakenhet och pankhet infann sig. Hur gör man för att ta ut pengar utan kort?

Som noterade jag att jag inte kunde stava till hon som har dött. Anna var förnamnet - inte Anne. Thomas berättade vidare att CNN hade brutit sändningarna för att meddela att hon dött.

Och nu ska jag äta en spartansk lunch i form av fil - måste spara mig för festen i morgon. Hur den nu ska klaras med en riktigt elak ischias i vänster rumphalva och ben. Jag luktar (eller stinker beroende på tycke och smak) av insmord tigerbalsam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback