Allt tar sin tid.

Inte var det meningen att jag skulle bli här så här länge. Å andra sidan kanske vägarna hunnit bli bättre plogade. Om jag tar fram det positiva tänket.

Har svarat på en mängd mail - även om jag haft koll på vilka som kommit så har jag inte haft möjlighet att besvara dem. En ann är ju inte så modernt utrustad med bärbar med sån där "automatisk" uppkoppling. Det fanns en dator i receptionen på hotellet men den var upptagen de gånger jag hade tid att kolla.

Nåväl nu är det gjort - tjänstemannen, förtroendevalda och privata Ylva har svarat på allt. Tror jag! Jag har ju en kommunadress också - som jag måste gå in separat och kolla. Det är en utmaning att komma ihåg den - med tanke på att jag i mitt kontrakt med väljarna lovat snabba svar.

Nu var det några som mailat redan i fredags och som jag besvarade först idag. Det är på gränsen. Men kul var det att oppositionspolitik gett resultat.

Trafiksäkerheten på Lulsundet - busstrafik på gator som inte har den högsta standarden. Kommunalrådet lovade under pågående fullmäktigedebatt för några månader sen att ta kontakt för förnyad dialog med de boende. Och det har faktiskt kommit tillstånd. Så lite får vi sträcka på oss Börje Lööw och jag som drev frågan.

Så nu har jag fått i uppdrag att se till att löftena som gavs vid mötet verkligen kommer till stånd.

Kul med skid damernas guld i stafetten. Och det har ju varit en och annan medalj till också idag. Men tänk vad höga förväntningar kan "förringa" prestationer. Ingen höjer särskilt mycket på ögonbrynen för ACO:s bronsmedalj och för bandylandslagets silver. Båda prestationerna är ju värda all uppskattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback