Allting bleknar!

I medias värld bleknar allt i skuggan av Anne Nicole Smiths död. Själv har jag inte deltagit i hennes liv och leverne särskilt mycket - är inte ens säker att jag stavat hennes namn rätt. Det är helt onödigt att länka - säger bara Expressen och Aftonbladet - för er som vill frossa i hennes tragiska liv.

Lite längre ned kan vi läsa om Tre kronors segermatch - hann vara med så längt redan i gårkväll. Däremot missade jag skidskytteguldet live. Som jag skrivit tidigare - skidskytte är så gastkramande spännande att jag undrar om det är helt nyttigt för blodtrycket. Dock såg jag någon spännande skjutning hos Jan Hansson - och där levde de sig verkligen in i det hela. Som det anstår en firma i den branschen hade de en fin platt tv på väggen.

Och servicen hos Jan Hansson är formidabel - om man numer kan använda ett sånt ord i positiva sammanhang.

Kommunala tjänstemän sägs har
deltagit i sossarnas interna möte med Mona Sahlin. Om det är sant så är det både förvånansvärt och beklagansvärt. I mina ögon har alltid våra tjänstemän hållit sig partipolitiskt neutrala. Men det vete tusan om det kan anses vara det om de under arbetstid går på sossemöten? Men ingen ska "dömas ohörd"!

Och Thord Engström från Björsbyn har fått nobben på bygglov. Dagen efter han fört fram kritiska synpunkter på byggandet av Hällbacken. Själv tror han att det är en "bestraffning". Möjligen är jag naiv men jag har svårt att tro att eventuella straff skulle utdelas så offentligt och ogenerat. Men klumpigt att tajma att hamna i en sån situtation.

Och idag har väl NSD hjälpt till med det kommunalrådet schabblat bort - kräva alternatia lösningar för Fritz Olsson huset. En prövning av byggnadsminnesförklaring av Fritz Olsson måste väl komma som ett brev på posten efter artikeln idag.?Det ger förhoppningsvis lite respit och tid för Norrporten att presentera alternativa lösningar.

Och vad sysslar Olle Lindström i Boden med? Nu startar han utbildning för lastbilskort i kommunal regi - något som den privata sfären sköter med en äran. Men så reagerar också näringen. Är det vänsterpartisten Strömbäck så ska sättas fast i koppel?

Fast alliansen verkar kunna hålla greppet även framöver- Nu har ytterligare kvinnor lämnat s-partiet. Och Elvy Blomdahl avslöjar att även hon haft de tankarna. Hur länge orkar hon??

Kommentarer
Postat av: Lars

Men snälla Du nog vet Du väl att sossarna har använt sina år vid makten mkt väl, säg något område där det inte finns sossepolitrucker om Du kan!!!!

2007-02-09 @ 17:10:31
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Du är inte naiv Ylva utan att man vill vänta med bygglovet åt Thord Engström till dess kommunalt vatten och avlopp dragits fram till Klintbacken och då kan hans fastighet också anslutas. Visst nämde jag om detta på månadsmötet och att det är för att infiltrationen hamnar så nära vattnet och att den måste byggas upp ovanför befintlig markyta.Så det handlar ingalunda om någon straff aktion från kommunalt håll.

2007-02-09 @ 17:54:59
Postat av: Gerd Niemi

Denna Thord Engström har man aldrig i L-å Kommun fattat tycke för. Han har faktiskt en massa kloka förslag ,alldeles för bra för tjänstemännen. Han betraktas som obekäm. Vistt låter/känns det lite märkligt.Han vill stycka av en tomt bl a .Kommunen tar ju rätten till att ta grönområden och strandskydd i besittning-utan prut.

2007-02-09 @ 20:17:20
Postat av: Gerd Niemi

Appropå Fritz Olsson.Riv rasket.Vad finns det för kulturminnen i detta ruckel.Vi ska väl inte bromsa Norrporten.De ungdomar som nu bodde i huset med 147 m2 och inte ansåg att det skulle rivas. Jag bara undrar hur dessa ska kunna bo kvar med den nya hyra. I och för sig inte mitt bekymmer. Bygga om gamla hus kostar mer än det smakar.

2007-02-09 @ 20:22:22
Postat av: Ylva

Hej vänner

roligt att läsa era kommentarer. Mitt i natten konstaterar jag bara att Gerd och Harry minsann inte köpt sina förlovningsringar hos Fritz Olsson (faktiskt inte jag heller). Visst är det lite nostalgi = spara lite rötter till eftervärlden.

2007-02-10 @ 01:45:09
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Jag och Kristina köpte våra förlovnings ringar på Ögrens guldsmeds affär här i Luleå, men vigselringen är banne mej köpt hos Fritz Olssons. Vi känner ingen sorg över om de husen försvinner och lämnar plats för något mycket mycket finare och vackrare än dessa som i det närmaste idag kan betecknas som ruiner ( baksidan).

2007-02-10 @ 09:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback