Folkpartiet gör skillnad

Nu är det gjort  - 100 spänn till Frälsis slumstation i Norra Sunderbyn. 2x50 tror jag var skyldig för en tidigare gång.

Men jag kan ju inte låta bli att kommentera att kårobligatoriet nu är på väg att avskaffas. En fråga som folkpartiet drivit lika länge som drivit frågan om det tokiga med kollektivanslutningen till sossepartiet. Nu är det ÄNTLIGEN på väg att avskaffas -
Kuirens ledare idag.

Och varför missar jag alltid Europaforum? Jag klarar förmodligen inte detta nya informationssamhälle där man inte längre får papper hem i brevlådan. Eller så är det så att det inte är meningen att jag ska delta. Men nu är det faktiskt i Luleå och rätt så intressanta föreläsningar. Bland annat av statssekreterare Håkan Jonsson somj ag skrev om  förra när jag varit i Södertälje. Statssekreterare hos Cecilia Malmström.

Undrar om han tänker ta en tur förbi Haparanda och kolla om EU-flaggan som Cecilia skänkte till IKEA har kommit upp?

Nu ska "sköterska" Strutz fara och ge ögondroppar till mor. Och arvodet i form av kaffe och macka hoppas jag funkar även idag.

Kommentarer
Postat av: Berndt

Kårobligatoriet, ett obegripligt system som får en att känna kalla kårar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback