Fotoexperiment!

Nu ska jag lägga ut alla foton som jag tagit med min nya telefon. Bara för att jag ska se om det funkar och hur det ser ut. Sen ska jag sova några timmar (nåde den som ringer mellan 14-16) så jag orkar med Kalas 2. Kalsa 1 ska ni i alla fall få se tårtan från - om jag nu får till något.

46461-180      46461-181    46461-182    46461-183

Här har ni från vänster; ett i ohäpp knäpp av mitt skrivbord, Thomas fotade mig för att visa hur man inte skulle göra (bild 1), Marja-Liisa läsandet handlingar inför Månadsmötet och så Johan Landström (snart ersättare i fullmäktige då Håkan flyttar till Norge), Mikael Leisjö och Eira Andersson. De två senare ordinarie resp. ersättare i kommunfullmäktige.

Nu ska vi se om det kommer några fler bilder.

46461-184 Här är mor - dock inte från kalaset idag utan från en tidig vardagsmorgon - fortfarande i nattlinne-

46461-185Tårtan får ta stort utrymme så att alla som har barn i den här åldern känner igen "figuren" som heter Brats någonting. Har i alla fall egen hylla på Barnens Hus.

46461-186 Och är man 7-år så blir man faktiskt riktigt arg om ens morsa inte tror man klarar att skära tårta. Höll på bli tårtsnålt kalas för Lisa deklarerade frankt att ingen fick ta tårta så bilden förstördes.

46461-187 Från barnbordet i köket. Får väl tjäna som exempel på riktigt uselt foto med ljus både här och där. Måhända kan det klassas som lite konstnärligt för jag har i alla fall lyckats få med fotografen (mit själv) som en skuggbild i köksskåpet.

Natti vänner - nu ska jag sova två timmar. Sen måste jag försöka smörja min ischiasnerv - dock icke med tigerbalsam då blir jag väl inte insläppt på festen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback