"Jessus Gretaa!!

"Jessus Gretaa!" sa farmor när något oväntat höll på hända. Eller hade hänt. Som nu när jag vaknade - och hade fullt sjå att se vad klockan var slagen.

Hade vissa svårigheter att komma ifrån att den skulle vara tjugo över fyra - morgontid. Men så tack och lov var den inte det. Somnade någon gång under Aktuellt - efter att ha snuttat på både hockey och antikt.

Hade ju varit synd att undanhålla er att jag faktiskt simmat ikväll - ni vet: 40 längder, 1000 meter eller en (1) kilometer. Vilket låter mäktigast?

Men märktigt och magiskt känns det - vad smal, smidig och läcker jag kan känna mig när jag elegant (nåja) tar mig fram i bassängen. Förnuftets seger över kroppens (och själens) lättja!

Magiskt och mäktigt var det också att äta lunch på Kulturens Hus idag - debut för lunch. Och den gör jag gärna om fler gånger. Fast arkitekter - när de presenterar sina visioner - speglar aldrig hur stora mäktiga blänkande glasrutor ser ut i vårsolens glans? Men det känns som en revansch för ens egna fönster. Nu kanske ni förstår varför jag inte gillar den återkommande solen så här års. 

Bjöd mor och fars Bingolotto leverantör på en välförtjänt lunch. Bingolotter i alla lägen, med alla typer av leverans inkluderande obestämbara kreditformer. Fast det är tur att far inte vet  att "vinsten" tillhör ärkefienden Gammelstads IF.

Fick också just reda på att vännen ska på semester - vilket jag naturligtvis visste. Men att jag skulle bli "övergiven" en hel månad hade jag ingen aaaning om!

Känner en viss längtan efter att kunna skriva fonetisk skrift - visst heter det så. Farmor sa ju inte "Jesus Greta" utan "Jessus Gretaa". Det är lite svårt att veta om ni "hör" rätt.

Natti vänner - nu har spöktimmen börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback