Mycket har jag motat

Mycket har jag motat i mina dagar - men det halsonda som jag viskade om i morse  det har nu utvecklats till riktigt ömma och svällda halsmandlar.

Jag har frågat förr - men när kan det vara lönt att söka upp en liten doktor och få en pencillinkur. Jag har insett att många går till doktorn när de är förkylda - men jag har uppfostrats med att det inte finns något att göra - bara låta det självläka.

Det var det där med vad som är virus och vad som inte är virus. För att vara lite äcklig - som någon distriktssköterna lärde mig tror jag - det gäller att skilja på gult och grönt slem/snor/var.

Jag har alltså inte lyckats mota det!

Och så här svällda halsmandlar har jag inte haft sen jag var 6-år och Syster Signe kom och tröck en pencillinspruta i rumpan - 14 dagar å rad om jag minns rätt. Fast det blev bara 13 för när jag skulle få den sista hade jag drabbats av någon barnsjukdom till vilken det inte passade sig med pencillin.

Nu skulle det passa med något där jag skulle vilja trycka en pencillinspruta i rumpan på. Men jag är så nöjd med att ha jobbat ikapp idag. Och sen ha rett ut det mesta med Jens bokföring också  så jag kan fördra det mesta ikväll.

Nu ska jag ta den enda kur jag vet mot halsont - gurgla med saltvatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback