Skulle tiden stå still då?

Jag undrar just om tiden går lika för er som är pensionärer eller lediga på annat sätt? Kan vara konstatera att nu är det måndag igen.

Skulle tiden stanna upp om jag satt under korkeken? Eller vid den vilda brusande forsen? Eller spände på mig skidorna och drog fram över den gnistrande snön ned mot älven?

Så länge får jag trösta mig med att det sägs att tiden går fort när man har roligt: Vilket väl måste betyda att man har roligt när tiden går fort??

idag är det PTU. Inga märkvärdiga ärenden - men det blir väl en rapport senare idag. Föredragningslitan kvar på jobbet sen inläsningen i går.

Måhända blir jag jävig i dag. En detaljplan där både mina föräldrar och min kusin är sakägare. Synd för jag har verkligen synpunkter. Kanske inte så mycket mot att det byggs 10 villor. Även om jag brukar säga att de håller på att bygga igen varenda grönt område i byn - så nu får vi snart ta fram protestlistorna och kräva "stadsparker" även här.

Men det som är korkat är att det är på gång att bygga en väg för biltratik rakt igenom hjärtat av gamla byn. Där byns äldsta hus - de som var ursprunget till byn - faktiskt står kvar i förhållandevis ursprungligt skicka. med häbbren och ladugårdar och gårdstunet som det såg ut en gång i världen.

Och det värsta är att vägen inte behövs - ingen frågar efter den. Och de nya som bygger ska inte heller använda den - enligt stadsbyggnadskontoret. Så varför ska den då byggas? Och Ola och Carina - föräldrarnas grannar får den i stort sett på sin farstubro.

Ska bli spännande och se om de tagit till sig något från samrådet som jag var och följde far till.

Tidningskommentaren - vårt interna blad - blev inte mer än en A4 idag - och tidningarna kändes väldigt tunna när jag stack ut handen och hämtade dem.

Intressantast idag är krönikan i Norrbottens Kuriren. Nu ska de göra rent hus på ALMI. De ska jobba internt med frågorna.  Som jag skrivit tidigare är det ju en ordförandes och styrelsens roll att hålla sin vd om ryggen till dess de beslutat att kicka honom. Nu är det gjort - även om det kommit från en nivå högre upp. Det som är ororande och som bådar för att problemen kanske inte är ut vägen är att ordförande och styrelsen inte tagit avstånd från de oegentligheter som misstänks. Men läsa gärna
krönikan - den är klargörande - skulle förvåna mig om inte fler avgångar kommer.

Annars kan jag ju bli förbannad att det återigen är de som behöver hjälp som hamnar i kläm. Luleå taxi och kommun är inte överens om hur färdtjänstberättigade ska kunna gå hjälp. Tydligen de som behöver ledsagning som hamnar i kläm. Anita Mäki får idag svar från en taxiförare. Sorry - försökte länka . men den var inte utlagd ännu.

Nu är det hög tid att ta första tuggan av den här dagen! Ögondropp med kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback