Alla bör väl få en andra chans?

I morgon har vi två alkoholtillståndsärenden på Apu. Båda där de uppenbarligen på ett mycket grovt sätt misskött sig enligt de regler som gäller. Måste säga att jag tycker den här typen av överträdelser är mycket allvarligare än om någon i övrigt seriös företagare kommit på obestånd och halkat efter med skatterna.

Ena ärendet handlar om Luleå hockeys "krog". Det som är trist är det påhopp som direktör Chrunak för på vår alkoholhandläggare i
Norrbottens Kuriren härförleden.

Men deras officiella svar visar på bra mycket mer insikt. Och eftersom det tydligen är "första resan" för båda det här utskänkningsställena så får det väl räcka med en varning. Och med en uppmaning till vår alkoholhandläggare att hålla ett öga på att det verkligen blir en ordentlig skärpning.


Jag kommer inte att dra mig gör att rösta för omedelbart indraget tillstånd om det upprepas. Även om jag förstår att jag isåfall kommer att få på skallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback