Behöver tydligen lite tillsyn

En hel förmiddag tog det - men innehöll mycket intressant information. Studentprojekt Svartöberget - som blev en riktigt överraskning för mig - som tänkt projektet studenbostäder vid Klintbacken. Men det här var ju något helt annorlunda. Så annorlund att jag knappt kan beskriva det - men visuellt var det så det förslog. Mycket spännande och intressant. Ett sätt att kunna kommunicera hur blivande bebyggelse kommer att te sig. Skulle kunna köras med Storgatan utan Fritz Olssonfasaden - då skulle alla direkt fatta hur tokigt det skulle vara att sopa bort den!

Årgångshus - en mellanboendeform - mellan eget boende och äldreomsorgsplats. Slutrapport om projektet- nu är det bara att sätta igång. Ute i kvarteret Yxan på Vinkelgränd. Grundidéen egentligen inte ny - makarna Bäärnhielm stångade sig fram till Seniorboendet poå Mjölkudden efter många års kamp - ny kommer seniorboende även med hyresrätt.

För övrigt gjorde vice ordförande Yvonne Stålnacke sin premiär i dag. Samtidigt som tidigare vice ordförande i utskottet, Börje Lööw, var frånvarande. Nä - inte ens jag tror att det har något samband. Mårten var också ute i andra tjänsteärenden idag. Även Jonas var frånvarande idag. Nästan tur med lite frånvaro - utskottet är himla stort när alla ersättare och alla adjungerade (3 nämndsordföranden) är på plats. Plus att det i dag var många tjäsntemän och andra föredragande.

En lite positionering som jag glömt att berätta om. Moderaternas nye gruppledare har placerat sig på kommunalrådets högra sida (sett från kommunalrådets sida - så det blev väl rätt). Tidigare moderata gruppledare har hållit avståndet mot s.  Trodde moderaterna höll hårt på traditionen. Men Mattias förstår väl inte att han inte bara brutit med Maria utan också med Krister Hammarbergh. Och till och med Rolf Höglund hade jag till höger om mig - på den plats (ungefär) där jag sitter nu.

Nu är min skrivarrast slut - ska svara på  några medborgarfunderingar som inkommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback