Går det att slå sönder ett hemtjänstarm?

Går det verkligen att slå sönder ett hemtjänstarm? Utan att det larmar? Nu har jag funderat hela tiden medan jag dammtorkat, plockat och damsugit (nu är det bara tomten på bron kvar) så nu måste jag våga fråga.

Min mamma har lyckats utlösa larmet 4-5 gånger i början bara för att hon vände sig oförsiktigt i sängen eller pillade lite på det.

Men de kanske har andra larm i andra delar av landet - Katrineholm till exempel där rånet ägde rum.

Men är det så så måste det ju åtgärdas. Och fler larm till alla gamlingar som bor ensligt och ensamt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Apropå stråhatten.Varför ändra på något som är gångbart nu och i framtiden?! Du och stråhatten får mig att tänka på sommar och midsommar! Och din tid i partiet, nu och framåt, ska du ha en stor eloge för.

2007-01-28 @ 12:02:33
Postat av: Anonym

Kommunerna borde ta ett större ansvar och se till att det blir en bra äldrevård över hela linjen. Jag förstår inte att de styrande inte är mera mån om det gamla med tanke på den åldersgrupp som de styrande oftast finns inom. Livet är alldelse för kort och värdefullt för att sluta på grund av av ett larm inte fungerar tillfredställande. Ofta tycker jag att man har för lätt att skylla på än det ena än det andra.

2007-01-28 @ 12:23:03
Postat av: Karin

Kommunerna borde ta ett större ansvar och se till att det blir en bra äldrevård över hela linjen. Jag förstår inte att de styrande inte är mera mån om det gamla med tanke på den åldersgrupp som de styrande oftast finns inom. Livet är alldelse för kort och värdefullt för att sluta på grund av av ett larm inte fungerar tillfredställande. Ofta tycker jag att man har för lätt att skylla på än det ena än det andra.

Mitt namn ska naturligvis finnas med.

2007-01-28 @ 12:24:03
Postat av: Berndt

Beträffande äldrevården. Kommunerna borde ha som princip att alla äldre får gratis trygghetslarm.

Beträffande stråhatten. Jag är rädd att en närgången kossa kommer att tugga i sig den vid första bästa tillfälle. Byt till nåt oätligt!

Postat av: Ylva

"Hemtjänstarm" - tappat L på båda ställena eftersom jag är lat och kopierar.

Jag ska motionera om gratis larm för alla äldre som vill. Det måste vara en marginell kostnad för varje ytterligare som ansluter.

Och hatten vill nog inte ens en ko äta - de är välanvända. Och någonstans i mina gömmor har jag en "riktig" halmhatt en sån som Laila Westersund och Per Ahlmark bar på valaffischer för länge sen - kan det ha varit 1968?

2007-01-28 @ 19:13:32
Postat av: Ulf

Kostnaden för trygghetslarmet är 125kr/månad.

2007-01-28 @ 21:36:20
Postat av: Ylva Mjärdell

Läser just nu en bok som har sina guldkorn.Boken heter Fenix processen och är skriven av Elizabeth Lesser.Kan vid första anblicken upplevas som new age men personligen tycker jag mig finna mer i denna än "bara" så.Jag är nog lite mer en "old age" människa än new age om än jag nyfiket läser även den falangen av litteratur.Trevlig söndag kväll alla och envar hälsar Ylva den andre.

2007-01-28 @ 21:46:04
Postat av: Ylva

Nu får jag smyga mig in kommentarsvägen. För jag kommer inte in och skriva inlägg. Jag lovade ju en resumé av morgondagens ärenden. Men jag har haft telefonsamtal hela kvällen - och nu orkar jag inte. Intressant med uppgiften från Ulf att kostnaden är 125 kronor per månad. Det är för brukaren misstänker jag. Frågan är om det verkligen kostar så mycket för kommunen?

2007-01-28 @ 21:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback