Ofrivilligt ledig eftermiddag

Med åldriga föräldrar vet jag aldrig vad morgonkaffet bär med sig. Idag var det läkarbesök för far som vår underbara distriktssköterska Viviann ordnat med. Inför henne hade han "erkänt" att han haft lite smärta över bröstet.

Förvisso tyckte han att det räckte om jag kom på lunchen och skjutsade dit honom - så skulle han gå hem från Gammelstad. Men jag kan tycka det är lite för mycket för en 83 åring med smärta i bröstet när det är över 15 minus.

Så jag har ägnat tiden mellan halv ett och tre till läkarbesök och besök på Apoteket. Och bestämde mig för att ta ledigt resten av dagen.

Verkar inte hända så mycket som syns i media i alla fall - vare sig i lokaltidningar eller stockholms-drakarna.

Så jag fortsätter min ledighet med tvätthängning. Och simma ska det bli i kväll också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback