Får man ta något i Sverige?

Frågade barnbarnen vad som varit bäst på semestern - 14 dagar ute i europa.
(Lotta, Jens och barnen har varit och fikat med oss på förmiddagen)

Sara motfrågar om det gills att ta något i Sverige. Visst!

Gröna Lund kommer svaret utan minsta tvekan. Eurodisney eller vad det nu heter i Paris i all ära. Men gamla goda Gröna Lund var bäst trots att det inte var första besöket där.

Och NU har jag läst SKAM av hon Karin Alvtegen. "En bok där bladen vänder sig själv" som en recensent skrev. Fyndigt uttryckt tycker jag.


Undrar vad jag ska göra med resten av denna dag?


Kommentarer
Postat av: Gerd

YLva! Resten av veckan ?? Var har du varit-inte en kväll med "tjejerna " i stan. Du ska läsa "Nu ska jag sjunga dig milda sånger". Den får du låna ,när du kommer till stan dvs lämnar S-byn.
Välkomnar Gerd som spelar golf fm men är ledig på fina kvällar.

2007-07-25 @ 18:42:39
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Ja visst får man ta i Sverige och helt lagligt tack
vare allemansrätten så det är bara att ta för sig. Jag fick kroppen att lyda hjärnan och gjorde några timmar på hjortronmyren fick ihop några kilo åt min vän och kompis Sigge och hans familj. Nu har jag bara åkerbären kvar att plocka de tänker jag göra i början av nästa vecka men av dessa ger jag inte bort ett enda bär snål som jag är.

2007-07-25 @ 19:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback