Fyra män på fyra timmar!

Fyra män på fyra timmar - det blev facit av den förmiddag som lugnt skulle introducera mig i arbetets ädla konst igen.

Leif, namnlöst bilbud, Johan och Thomas ramlade över mig i nämnd ordning inom loppet av någon timme.

Hjärnan inte alls van att sortera dessa mäns önskningar, göranden och låtanden.

Fast dom finns ju kvar - att rådfråga när deras budskap bearbetats.

Skämt åsido - nu ska arbetsdagen avslutas klockan 16.40.

Har haft ett mycket givande samtal med min namne Ylva som kanske gett mig insikt om att jag kanske kör lite för hårt lite för ofta och ltie för länge. Det är en del som lite försiktigt försöker påstå att jag inte är purung längre - fast sånt är bara elakt förtal.

Men livet är ju så kort och så mycket roligt jag ska hinna med!


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Nu är tid att putsa upp galosherna och trimma dem väl inför helgens kalas.Må natten fyllas av glada skratt,solkatter och havets glitter där vi på bryggan sitter och...

2007-07-30 @ 19:25:21
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Elakt förtal eller inte nog är det väl bäst att
"stå på" för annars är ju risken att döden hinner komma före det man är klar med det man har föresatt sig. Den dag eller natt det är tid för att "plocka ner skylten" så skulle det vara väldigt fröargligt om man slösat bort viktig tid med att ta det lungt och därigenom dö i djup ånger. Vila får man väl göra i sin grav om det nu inte är så att det är uppståndelsens morgon dagen efter. När ska man då få vila och ta det lungt? Vem vill svara och komma med råd på hur den frågan ska tacklas?

2007-07-30 @ 19:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback