Ingen bra start

Ingen bra start på arbetslivet blev det. Kroppen ville inte upp - fast när jag dippade ut handen i brevlådan tio i fem så var den tom.

Dock hann jag bara utföra det basalaste av morgonbestyren innan jag hörde knäppet i lådan.

Fast om man inte gillar att läsa om festivaler, marknader eller fisketävlingar skulle man lika gärna kunna lägga tillbak tidningarna. Men det gör man ju inte.

Och hur gör man till helgen? Klyver sig? Sista riktiga sommarhelgen med kalaset och allting. Och så det där inbjudningarna till olika sociala aktiviteter.

Men två intressanta inslag - båda om mat - hittade jag.

Johan Wennström (för övrigt saknar jag beskrivning om vem "gossen" är) skriver om ett TV-program som jag aldrig lyckats se. Med Per Morberg som klyver kycklingar på huggkubb och sen tillagar läckra rätter. Deta hela går i alla fall ut på att visa var maten kommer i ifrån. Artikeln är läsvärd och tänkvärd.

Och motgångarna fortsätter - hittar den inte utlagd på nättidningen. Inte ledaren om försvaret heller - fast den hade jag inte tänkt länka till.

Däremot tänkte jag länka till
artikeln med Marie Nyberg och dessutom påstå att hon har fel. Säkert har hon rätt i att det går bra att äta massor av blommor - även om jag själv hellre äter Squash är dito blommor.

Men nypa bort blommorna på gräslöken ska man absolut göra. Om man vill ha en fräsch  och någorlund späd gräslök.

Nåväl artikeln om vårt förhållande till mat kommer väl ut senare - så jag länkar då.

Nu måste jag snabba på om jag ska klara tidshållningen till jobbet! Ovan tanke!

Kommentarer
Postat av: peter

Johan Wennström är en 20-årig konservativ ledarskribent.

2007-07-30 @ 13:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback