Lite "out of order"

Lite i olag känner jag mig. Börjar finna ett samband mellan mitt ryggonda och den ständiga känslan av att vara lemmen i benen och ryggen. 

Lägg till detta en trötthet som kan drabba som ett koma så kanske diagnosen om inflammerade muskelfästen  inte är helt fel.

Allting började med den eländiga kalkaxeln - sen har det inte varit bra.

Med detta vill jag bara ha sagt att jag rör mig lite extra försiktigt och hinner inte med så mycket - inte heller att skriva så mycket blogg.

Gårdagen var annars paradisisk fram till kvällen då¨det drog ihop sig för dagens regn. I paradiset fanns en häbre och ett utedass som jag fotade. Förmodligen kommer vi inte överens om vare sig stavning eller uttal för "Häbre" - men detta är min variant.

46461-444

En av de mer spännande dagarna under min uppväxt var vid midsommartid då fastrarna och mamma drog ut alla kartonger från häbret. Och hängande garderober med gamla sparade kläder.

46461-445 

Utedass - även om det är ett utrangerat   med "fritt fall" ut i naturen. Detta var i funktion fram till 1954 cirkus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback