Myggor är fridfulla och gulliga

När jag lyssnar på TV:v om mördarsniglar så tycker jag vi ska vara glada för myggen. Tämligen harmlösa - rentutav fridfulla och gulliga - jämförelsevis.

En tant (väl i min ålder fast jag inte fattar det) hade plockat 50 000 sniglar plus att hon trodde sig ha dödat minst lika många med gift för tusentalskronor.

Nu börjar det dessutom få den omfattning att det hotar kvaliteten i maten till kossorna. Det lär bilda någon sorts gift i ensilaget. Äckligt värre!

Och en ung man som fått sitt anslag om forskning om mördarsniglarna ser genast sin chans. Han säger att det nu inte längre handlar om ett kosmetiskt problem och vill nu säkert gärna ha mer forskningspengar till "den intressanta och skrämmande" mördarsnigeln.

idag ska jag annars jobba på förmiddagen och sen ska jag äta lunch med en god vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback