Pinsamt!

Men jag har faktiskt glömt bort mitt lösenord till Luleåmailen. Inte nog med att jag strejkat och inte kollat den på kanske 10 dgr - nu när jag skulle göra det så var det borta. Förra var "bosses" troligen tillkommet den 5 juni på Bosses namnsdag.

Och Nisse klagar över att jag sover bort mitt liv. För att jag lyxat och sovit middag i två timmar.

Annars har det varit full fart idag.

Först till stan med mor - och 1 timme drygt på expen i väntan på henne. Hem lagomt till 12-kaffe.

Visade sig att jordgubbar skulle skördas. 5,5 durkslag i dag. Totalt 28,5 durkslag. Och än är det inte slut.

Så nu Lotta finns det frysta jordgubbar i min frys som du ska ha med dig hem vid tillfälle.

Ja den skörden tog sin tid.

Sen åkte far och jag upp till Frälsningsarméns kollo vid Fårhusnäset. Sökte Ingegerd för att lämna pengarna till henne.

900 spänn insamlade vid kusinträffen.

Hon var inte där men vi lämnade ett meddelande så hon  ringde i kväll. Och glad blev hon för pengarna de skulle få till verksamheten. Och nu är de skickade. Fyra omgångar barn har de haft - sammanlagt 32 stycken.

I den här logen var det verksamhet när jag var ung. Asphyddan - och danser - men det slutade nog ungefär när jag började vara ute i svängen.

OBS! fotot kommer senare - det jäklas ju alltid.

Men många historier har jag hört om hur spelemännen blev onyktrare och onyktrare vilket bland annat lär ha resultaterat i att någon dragspelare spelade Sju ensamma kvällar hur många varv som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback