Två favoriter

Ragalskeppet Vasa och Ishotellet. Dom var de enda jag röstade på som de sju nya underverken som Aftonbladet röstade fram.

Visst är det härligt att Icehotel kom på fjärde plats. Göta kanal, Visby ringmur och sen regalskeppet och ishotellet.

Själv har jag haft lite kaffegäster i röran. Men kul i alla fall med oväntade gäster. Och när jag säger det så måste jag testa en sak på er.

Varför säger vi att vi har eller att vi får "främmande". I nio fall av tio är det mycket väl kända personer. Men i min församling i alla fall så talar vi om "främmande".

Kul i alla fall med främmande bekantingar.

Tänkte att ni skulle få se två bekantingar från i lördags innan jag demolerar åtminstone den ena. Jag vill att ni särskilt noterar skaftet på skylten - en trägaffel direkt från kökslådan. Vad gör man när det inte längre går att köpa leksaks polisspadar?

46461-417

46461-418

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback