Forts. livet

Vilket betyder fortsättning på livet idag. Någonstans på vägen från stan fick jag en uppenbarelse. "Pappa på torsdag ska vi gå på fotboll." Passerande Byvallen (absolut inte "Byavallen" som tom journalister hädiskt skrivet) så upptäckte jag att matchen var klockan 18.00 - inte 19.00 som jag trott. Och klockan var 17.45.

Bara lämna bilen och överlämna mig i nostalgins famn. Sol, sommar, värme, mygg och Byvallen. Så där satt vi till klockan kvart i åtta.

Men vi vann ju - så vad spelar det för roll.

Och när vi kom hem så väntade kusin Kerstin med bilen för att ta mor och far till Sunderbyns "Björnrike". Upp i skogen någonstans dit jag som ni förstår absolut inte vill följa med. Och de lovade att hålla sig i bilen!

Nu ska här packas för morgondagen och sen ska det sovas.

Kvällen ris ger jag till de som tar med så ouppfostrade hundar till matcher att det skäller värre än vi i publiken skäller på domaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback