Godnatt!

Ja, något överraskande kan jag inte påstå har hänt idag. Budgetdebatt från klockan 09.00 - 17.00,

Förmiddagen och en stund efter lunch var det riktigt roligt. Men sen blir det för tungt.

Tänk jag kan inte komma på något vare sig roligt eller tråkigt att skriva om.

Fast jag ska syna närvarolistan för fullmäktige - kan undra hur många som var kvar till slutet. Minus 10 var det nog minst.

Respekten för fullmäktige måste återställas. Eller hur, Migelle?


Alla bilder - vilket inte var så många - som jag tog vid fullmäktige blev förfärliga. Hade tänkt publicera ett galleri med gamla godingar.


Margareta Lindbäck som ålderspresident, Conny Sundström som ständig ledare för Blomstetiden som kommer, kommunsekreterare Kjell som varit med några år. Men det blev bara sudd, suddiga bilder.


Men här kommer i alla fall en riktig gammal goding från mitten av 50-talet. Troligen 53 bast. En av de allra första hushållsassitenter som kom ut på marknaden.


Jag minns såväl det tunga stora julpaketet som jag var övertygad om var till mig. Så var detta denna till min mor!


46461-360

I morgon ska den in till Electrolux för att försöka fixa startknappen. Vet rackarn om inte Electrolux borde köpa tillbak den som reklam för hållbara produkter?

Kommentarer
Postat av: Migelle

Respekten måste absolut återställas. Jag håller helt med. /M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback