Inte ens jordgubbarna

Inte ens jordgubbarna ska vi längre kunna glädjas åt. Expressen. Fast antingen så har jag ett immunförsvar av guds nåde eller så har just mina jordgubbar plockats att plockare med särskild god handhygien.

För jag kan ge mig till att äta dem osköljda direkt ur kartongen. Vilket gäller det mesta i frukt- och grönsaksväg. Dumdristigt - javisst.

Men jag tror det är en protest mot min mor som när vi åkte tåg till Gällivare när jag var liten först  torkade och fejade toalettbringan. Och sen tapetserade hon det med toalettpapper både SJ:s och medhavd. Och predikade och visade att så skulle jag alltid göra.

Det här med toan och med artikeln om jordgubbarna är ju mer äckelfaktor än farligfaktor. (för det mesta).  Annars tror jag man måste leva efter principen att lite skit får man alltid i sig - men får man lite av varje så tar det förhoppningsvis ut sig.


Det får vara måtta på sjåpet också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback