"Kaggerhänt"

Vet inte riktig om jag ska sätta "haröron" om ordet - är det svenska eller hembygge? I alla fall har jag nu efter lång fundering kommit fram till att det är orsaken till mina otydliga kort. Jag kan inte hålla still kameran - särskilt inte i upphöjt läge.

Det kommer en serie bevis i slutet av detta inlägg - som inte ska bli långt.

Har haft ett 10-timmars sovpass och sovmorgon till klockan 5. Ska orka med en möhippa i kväll - förberedelse krävs.

Eftermiddagen i går blev kort jobbmässigt - men avslutningen blev smått dramatisk. Kunde för mitt liv inte hitta nyckelknippan - som väl har så där 8-10 olika beståndsdelar. Efter ledande i papperskorgar med mera så återstod enligt mig bara yttre krafter. jag hade lämnat bilen obevakad medan jag löste parkeringsbiljett, Fast så dök ett fullständigt omöjligt scenarie upp i huvudet. Kunde jag glömt den hemma?  Kunde jag ha lämnat dörren olåst? Förstås inte - hur många gånger har jag inte vänt för att kolla strykjärnet och lika många gånger har de varit avslagna.

Fast nog dinglade nyckelknippan i dörrlåset. Vet inte och det blev tröst eller förtvivlan för mina föräldrar som tycker att det blivit glömska och lite förvirrade ibland?

Idag blev jag mest bara glad att läsa tidningarna. Lite hjälp av vädret kanske - med en grund på 16 grader klockan 5 på morgonen är förutsättningarna goda.

Naturligtvis är det också så för regeringen - att en borgerlig regering för första gången också får regera när det är högkonkunktur ger goda förutsättningar. Men utan tvekan går det bra för Sverige och de lägsta arbetsläshetssiffrorna på 17 år kan uppvisas. Och det syns ju inte minst på succén för nystartsjobben att politiken är lyckad. Här kommer tre inslag om detta, 
ledare i Kuriren - artikel dito  - NSD


Att man måste ha hjälp av diverse omständigheter är dock absolut inget att skämmas för. Uppenbarligen har sign. BG på ett eller annat sätt varit inblandad i moderaternas budgetförslag - det står väl tämligen klart.  Men varför då trassla in sig i något om att det mer eller mindre skulle varit slumpen och något mallsystem som satt sin signatur. Det är ju ett känt faktum att det mesta som kommer via datorn - oavsett det är felmeddelanden eller signaturer - sitter mellan stolen och skärmen! BG:s förklaring - och Östmans kommentar.

Lyckosam polisenhet
- styrkan Särskild Insats - har tagit många langare av både knark och brännvin.

"All kärlek är lika mycket värd" - trevligt närgånget reportage om Åsa Petersen, krönikör på Aftonbladet.  Åsa får ta ett snack med pappa Karl P som är kommunalråd i en kommun där situationen för HBT-personer rasat ca 100 placeringar i RFSL:s undersökning.

Kaggerhänta bildet kommer i ett eget inlägg - så att mina "nattpatruller"  vet att jag är vaken och redo!


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Glömde tant att länka till Nils-Gustavs insändare?
http://www.kuriren.com/GEN_Forum_Threads.asp?ForumTypeID=2&ForumID=0&ForumThreadID=0&ForumMessageID=0&ArticleID=1551117&#MFA

2007-06-09 @ 12:16:00
Postat av: Ylva

Nä jag glömde nog inte - men jag hade nog inte länkat till Göran Thynis inlägg heller. Då blir det goddag yxskaft - lite av de om man inte läst inledningen till meningsutbytet.
http://www.kuriren.com/GEN_Forum_Threads.asp?ForumTypeID=2&ForumID=0&ForumThreadID=0&ForumMessageID=0&ArticleID=1551117&#MFA
Fast hur gör man riktig länk här? Klickbar?

2007-06-09 @ 13:49:27
Postat av: Ylva

Nä jag glömde nog inte - men jag hade nog inte länkat till Göran Thynis inlägg heller. Då blir det goddag yxskaft - lite av de om man inte läst inledningen till meningsutbytet.
http://www.kuriren.com/GEN_Forum_Threads.asp?ForumTypeID=2&ForumID=0&ForumThreadID=0&ForumMessageID=0&ArticleID=1551117&#MFA
Fast hur gör man riktig länk här? Klickbar?

2007-06-09 @ 13:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback