Kunde blivit känd folkpartist

Tog en time-out från jobbet klockan 09.00 för att handla åt mor och far. Tänkte göra bort det då innan alla andra kommit till Kvantum. Men det verkade som om de flesta som var där i går hade bott över.

Men det går fort med en lapp i näven och budskapet "köp om du ser något gott och bra som du tror vi vill ha". Och de blev mycket. Insåg att lilla kylskåpet på jobbet inte skulle räcka till - särskilt inte som Karin höll på att avfrosta det.

(Nu har jag återupptagit skrivandet klockan 20.30)

Så det blev ilfart till Sunderbyn. Ilfart ända till jag såg farbror polisen stå där (utan spade?) och vifta med armarna. Egentligen tror jag inte jag körde för fort - jag har faktiskt aldrig åkt fast för fortkörning.

Men blir ändå alltid skakis att bli stoppad. Nu var det körkort (och det var inte lätt att hitta bland alla andra kort), blås och koll av skattemärket. Fick en obehaglig känsla när han gick bakom bilen - men på min försynta fråga om jag hade skattemärket svarade han ja. Och log! Och tänkte säkert "virrig kärring".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback