Lite "efter mig"

Jag är ju lite efter mig jag. Så det passar sig väl att jag nu rekommendrar förra veckans bloggare i Kuriren, Per Granlund. Det var njutbar läsning och så lärde jag en del nytt.

Så även om jag nu noterar att bloggen mera övergått till att vara en krönika med ett inlägg per dag - så gillade jag Pers berättelser.

Jag måste faktiskt gå bakåt och kolla. Första bloggarna - i alla fall - när våran Anna GK och (nästan våran) Stefan Tornberg bloggade så kunde man följa dem live så att säga.

De fick ibland sluta mitt i en mening - nästan - för att hinna med voteringen i kammaren. Det är det jag läser in i bloggande - men var och en gör efter sin lust och sitt förstånd - och så skryter vi var och en över vår egen vattuvälling.

Men det skulle ändå vara kul att följa utvecklingen av bloggandet på NK - när övergick det från ögonblicksbilder till mer av betraktelser?

Vem satte trenden? Kanske jag hinner kolla någon gång. I alla fall saknar jag Rolf Nielséns bloggande - fast det var krönikor från första stund fast det kallades blogg. Om jag nu minns rätt - men de finns nog kvar i arkivet de också.

Nu helly hansen, regnställ och fotboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback