Lyckan stannar i Alvik - men inte Erika?

Kul att läsa om när Migrationsverket använder sunda förnuftet - Kuriren idag. Själv var jag med på examen i Alvik och fick applådera för att familjen Larsson/Guinart fått klart med PUT - det vill säga permanent uppehållstillstånd för Tania och hennes barn Marcelo och Katalina.

Betydligt oroligare blir jag av rubriken "Nya ledamöter i polisstyrelsen". För liten artikel förmodligen för att hamna i nättidningen.

Men där kan vi läsa att Kd bytt ut sina två kvinnor i polisstyrelsen, Erika Josbrant och Rakel Grönlund, mot två män. Jag kan ju undra hur det stämmer med Kd:s centrala strategi att satsa på unga kvinnor? Men ännu mer fundersam blir jag när jag läser  "entlediga Erika Josbrant, numera utflyttad från länet..."

Kastade mig förstås över telefonen - men blir än mer konfunderad när en automatisk röst svarar att "numret kan ej nås för tillfället - var vänlig försök igen".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror att du ska läsa det andra husorganet...
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=62569&arkiv=False

2007-06-15 @ 22:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback