Nattsudd

hade jag skrivit några rader om och så slant fingret när jag skulle hämta bilden - och det osparade inlägget bara försvann.

Nu börjar jag med fotot på de två gästerna jag hade i går kväll - de jag nattsuddade med.

46461-303

Vi har ju två restauranger i byn - min privata hos mor och far oräknad. Birgit och Sture landade hos mig efter att har ätit middag på Pizzerian - som kanske heter något annat nu. I alla fall har de tydligen gjort en rejäl ansiktslyftning. Här fanns dock inga smarriga efterrätter utan det blev kaffe och likör.

Själv måste jag nu placera mig i duschen fvb till nationaldagsfirande. Hade jag varit lite duktigare på att klippa och klistra in - så hade det nog blivit en flagga längst upp på min blogg - dagen till ära - men det klarar jag inte.

Har synat media - och alla tar upp något om nationaldagsfirandet. Själv har jag testat mig i SvD och fick godkänt. Fast jag hade bara 6 rätt av tio. Bakelsen och var prinsessan Viktoria skulle fira visste jag inte. Sen var det två slarvfel, om 1809 och om unionsmärket. Både kunde jag men "bombade" fel.
Prova Du också. Och kom atill Floras kulle och promenera genom stan till stadsparken. 11.30 samling vid Floras. Tillhör du det latare släktet kan du komma direkt till stadsparken klockan 12.

Vi ses där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback