Och vilken dag är min?

Internationella skateboarddagen - igår elller idag. Vet inte riktigt vilket - denna morgon av repriserade regionala nyheter.

Jag minns bara en dag  från min uppväxt - menlösabarnsdag - vilket man skojade om när man skulle vara elak. "Du har säkert namnsdag den 28 december - menlösabarnsdag". Numera omdöpt till värnlösabarnsdag. Så den är väl körd både vad avser beteckningen  barn och beteckningen värnlös?

Jag kan undra vem som utser alla dagar? Finns det särskilda "utseare" för internationella respektive nationella dagar?

Fast ska jag ha en egen får jag nog ta saken i egna händer. Precis som Karl P gjorde när han försökte kuppa in
frugan som ordförande för regionala strukturpartnerskapsfonden. Vilket namn föresten - om den nu hette så. I alla fall heter ordföranden fortfarande PO Eriksson. Vad tänkte dom på herrarna Petersen och Ögren när det gjorde ett så oblygt försök? Sidsteppade hela kommunförbundets styrelse och körde någon ohelig delegationsordning!

Och Ögren klampar på "hemma" i Jokkmokk också. Har som fd ordförande och numera styrelseledamot i Jokkmokks hus påkallat ett extra styrelsemöte med anledning av att VD:n fått sparken. Kan man tro att det är ett beställningsjobb av "han som bestämde" på Kent Ögrens kommunalrådstid?

Och Karl får också på pälsen av forne kommunledningskamraten Lööw. Befogad kritik faktiskt. Trots hjälp från bland annat våran Thomas fick inte vänstern svar.  Familjecentraler och ett förstärkt förebyggande arbete bland barn och ungdomar är en av folkpartiets hjärtefrågor. Så den hade Karl gärna fått anteckna i marginalen!

Men löftet om en familjecentral om året bara rök med den egna majoriteten.

De borde de som nu gläds över "anteckningar i marginalen" betänka.

Med det så tillönskar jag er en riktigt glad och god midsommar.

Om det inte blir den inte myggfri så kan ni i alla fall ni som är lagda åt det hållet glädja er åt att den blir BLOGGFRI - åtminstone vad gäller denna.

Och ni som inte är lagda åt det hållet kan se fram emot att höra av mig igen på söndagkväll. Måhända med en del foton också.

För nu startar jag färden mot mobilfritt land!

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Ja jag funderar också över det Börje skriver så nybörjare som jag är.
Sedan kan jag bara konstatera att klubben för inbördes beundran har många medlemmar i Luleå stad.
Jag funderar vidare hur många av de hundar som är bgeravna i denna stad som är med röd päls,hmm...
Dags att ta fram spaden?
Glad och solig midsommar önskar jag er alla!

2007-06-22 @ 14:41:55
Postat av: Ylva Mjärdell

Oj vilken stavning och det med endast varmt kaffe i koppen.Hundar som är begravna med röd päls ska det ju vara....

2007-06-22 @ 16:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback