Riktigt "live"

Nu är jag tillbak - riktig live.

Sålunda har dagen förflutit:

Efter trippen till Sunderbyn betade jag av lite på listan. Sen var det dags att hämta upp vännen R för en lunch. Alltid lika roligt och vi pratar i munnen på varandra - vi som normalt mest bara skriver!

Ormberget och honungsmarinerad skinkstek på rekommendation av Leif Åberg - tidigare fullmäktige kollega till mig - dock för moderaterna.

Tillbak till expen för fortsatt avbetning av "syndalistan". Som så ofta hamnade jag i bokföringen - en last från mitt tidigare liv. Och inte alls med i min tidskalkyl.

Vid pass klockan 15.45 kom jag ihåg att Electrolux ringt om den gamla skönheten - assistenten. Kunde avhämtas för det facila priset av 785 kronor. Tur som nog så var ett av felen drivremmen - en av de få reservdelar som fortfarande fanns i lager.

Så nu kan far baka fast i 20 år till. I morse knådade han bulldeg för hand - och när jag lämnade varorna vid 10-tiden kan ni tänka hur gott det luktade. Enda gången jag längtar efter kall mjölk. Sommar, sol, värme, nybakta bullar och kall mjölk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback