Sunderbyn vann med 4-4

Ikväll var det befogat den gamle historien om en partisk domare som sa att "Heden vann med 4-4". Jag har aldrig riktigt fått ihop den gamla historien - eftersom den var en domare från Sunderbyn som sa så. Men jag ska komma ihåg att fråga far en gång till - han hette i alla fall Einar Sundvall. Bara så att ni fattar att jag har verklighetsförankring.

I alla fall - lika underbart som vanligt att gå på sommarfotboll (om det nu finns vinter dito?) - fastän det nu var på konstgräset. Kan meddela att myggen i alla fall trivdes lika bra med det. "Tjälamygg" fastän tjälen borde gått ur jorden för länge sen. Jag har klöst så blodvite uppstått vid vrister och andra tunnhudade ställen.

I alla fall låg vi under med 4-1 när det var tjugo minuter kvar. Och 3-4 var det när ordinarie matchtid var slut. Så tacka för att vi vann när det blev 4-4. "Vilken lagmoral" utropade en av "smågrabbarna" i laget. Jag utelämnar det de första två orden som började på F båda - första med två bokstäver och det andra med tre.

Och jag tackar Berndt för tipset om att det var Dean Martin - säkert många efter honom också som sjungit om Amore och Napoli - men Dean Martin stämmer väl med min ålder.

Fast Pat Boone då? A wonderful time up there? Är det någon som minns honom? Och stavas hans namn så där?

Snacka om att fotboll gör en nostalgisk!

Bilder tomorrow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback