Grattis kronprinsessan!

Min egen lilla kronprinsessa har namnsdag idag, Sara Viktoria.

GRATTIS SARA VIKTORIA!

46461-200

Den andra - hon där i Stockholm får väl också följa med på mitt grattis. Och så må det väl glädja monarkisten Migelle (vars namn jag nu kan stava rätt) att båda mina barnbarn begåvats med kungliga tillnamn - Lisa Madeleine. Vad det nu är utslag av vet jag inte riktigt.

Båda våra lokala insändarskribenter lyser med sin frånvaro idag. Bo "skvallerpellen" (som någon kallade honom - apropå tillnamn) Östman tränar väl för pensioneringen. OA mähända tränar inför att hitta några eldande rubriker för partiledarvalet nästa helg. Dagens NSD skribent - Anne-marie Lindgren - har tvingats ända tillbak till
karl Marx för att hitta argument mot subventionering av hushållsnära tjäsnter. Vilket spöke att angripa - dels är det livsfarligt och dels är det ingen som behöver det?

Och när f-n blir gammal blir han tydligen moderat. Nu är det fortfarande mycket ludd i kanterna men enligt ledaren i Norrbottens kuriren så förbereds ett förslag där drivmedelsskatterna ska höjas kraftigt. Både Reinfeldt och Andreas Carlgren har tydligen uttalat sig i den riktiningen. Hur kan det komma sig att den ledaren inte finns på nättidningen?

Det verkar som om Anna och Jens får redigera om rapporten från valrörelsen - den om reseavdrag och drivmedelsskatter. Nya partier som mottager - m och c. Vem kunde tro det?

Men positiva nyheter också från allianskanten - Krister Hammarbergh lugnar Tobias Krantz och Jens om tingsrätterna med den kuliga rubriken "Lugn mina folkpartiherrar". Vi tar det som ett löfte, Krister, vi som är oroade för urholkningen av rättsväsendet.

Inte så mycket mer att skriva om (skyller jag på av tidsbrist) men hinna att länka till Kerstin Anttilas Mitt i livet vill jag hinna med. "Så är det med de människor som Lennart Åström berättar om också. Det växer blommor i deras spår". Så fint uttryckt - går det nu inte att länka så ska jag återge historien bakom också senare idag.

Tänka vilken lycka att känna - ha känt - så många människor om vilka jag kan säga: Det växer blommor i deras spår.

Det blir en rapport från APU under lunchen hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback