Hockey, bandy och vattenståndet!

Alltså dags att ta fram den gamla dekalen "Stoppa ljudplågeriet - stoppa Radio Norrbotten" (något åt det hållet fanns det faktiskt en dekal en gång i tiden men det var länge sen).

Såg starten på stafetten hos mor och far men sen skulle jag hör fortsättningen på radion. Och i höjd med Notviken startade Charlotta Kalla.

Och vad gjorde vännerna på radio Norrbotten? Släppte in lokala nyheter med en riktigt lång intervju med Mikael Renberg om vad som hände i går. Och Västanfors och bandy - från igår - och vattenståndet.

Man svimmar nästan - i alla fall skrek jag där ensam i bilen. Vilken ..... (onämnbart) nyhetsbedömning gör dom egentligen.

Sen bröt de en gång till för att berätta att någon gått vidare i en tennisturnering eller om han nu blev utslagen.

I alla fall kom jag ju till expen och fick höra resten - tack och lov. Spännande var det och bra gjorde dom det tjejerna - även om det är rätt inställning att hata en fjärdeplats.

Vilken synnerlig
märklig insändare i Norrbottens Kuriren. Travesterar hon på något? Min nyfikenhet - vem kan stilla den?

Och tre debattinlägg mot David Svenn - i vardera Norrbottens Kuriren och NSD - PT har jag inte hunnit kolla.

Och 13 dagstidningar skulle det bli i ett Stor Norrland - då säger jag upp mig som intern tidningskrönikör.  Varenda gång jag kommer i kontakt med ansvarskommitténs förslag går bara mina tankar till KR-jordbruken. Då allt smått skulle bort - förföljdes - för att ge utrymme för lyckan med KR-bönder. Har verkligen stordrift genom tiderna varit det som varit så bra. Större, sämre och dyrare. Fast jag får väl säga som storpojkarna och storflickorna jag måste nog fundera ett tag till.

Justera protokoll på förmiddagen ska jag göra - APU sen i måndags.

Kommentarer
Postat av: Ylva Strutz

Nu igen - problem att komma in och skriva. Ska ha årsmöte med Luleåavdelningen i kväll och fick en liten stund över av en annars ur intensiv dag. Men jag hoppas det repat sig till jag kommer hem ikväll. Annars hör jag av mig så snart bloggen vill med mig!!

Postat av: Ylva Mjärdell

Underbart roligt att få träffa er alla igen.
Nu kör vi så det ryker ;O)
Kram och trevlig helg alla!

2007-03-02 @ 15:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback