Jag är bevakad

elelr efterlängtad om jag nu ska försöka vara positiv - enligt mina egna tidigare propåer. Om jag inte anlänt till mor och far innan halv åtta så kommer det säkert om amen i kyrkan (om det är säkert nuförtiden) ett samtal med förfrågan om var jag är.

Och denna morgon är jag verkligen i riskzonen. Hinner jag är det på sekunden när.

Tidningen först klockan sex. 6.33 kom det mail från sektledaren Alf i Arjeplog som undrade vilka vanor jag lagt mig till med när krönikan inte kommit.

Han har länsstyrelse idag och var väl på G ned till Luleå. Hoppas de inte börjar klockan 8 då med tanke på att han har 25 mil att åka. Kamajokk och namninsamlingen hett idag - Alf har verkligen samlat in både för och emot.

Noterar att
Noterat noterat samma sak som jag skrivit tidigare om i bloggen. Alla som flydde fullmäktige. Dock får jag upprepa att Östman borde säkra sina källor genom att ringa mig. Jag kan på raken meddela att Krister Hammarbergh, moderat, lämnade väldigt tidigt. Möjligen använde han riksdagens regler för utkvittning för även Göran Öhman (s) saknas på denna lista - även om han lämnade betydligt senare.

Skämt åsido så var det nog tyvärr så att väldigt många fler hade lämnat innan vi avslutade klockan 19.40. Ska nästan bli lite småspännande att se sekreterare Kjells noteringar. Inte lätt för honom heller att hålla koll - är inte säker på att alla ens meddelar sekretariatet.

Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Hammarbergh och Lund sitter i riksdagen, detta medför att de lämnar tidigare varje gång för att ta sig till Stockholm under måndagen... men utan riksdagsrepresentation kanske det är svårt att veta

2007-03-30 @ 07:32:57
Postat av: Ylva Strutz

Det finns absolut ingen automatik mellan att sitta i riksdagen och lämna fullmäktige tidigare. Och om så vore så är det högst lämpligt att herrarna lämnar över till andra som kan sköta sina förtroendeuppdrag som fullmäktigeledamöter.

Postat av: Observant

Det är faktiskt en korrekt uppgift att Hammarbergh alltid lämnar fullmäktige innan slutet. Att sitta i riksdagen är ingen ursäkt för att utföra ett jobb halvtaskigt.
Dessutom kan man ju fråga sig hur ofta Lundh och Hammarbergh verkligen deltar vid partiernas gruppmöten.
Sen kan man ju undra varför de sitter både i fullmäktige och i riksdagen - kan de inte bestämma sig? Uppenbarligen tar ingen av dem fullmäktigeuppdraget på allvar. Men det handlar väl om makt och egosim som oftast när det gäller politiker....

2007-03-30 @ 18:54:27
Postat av: Eva Hedesand Lundqvist

Hej Ylva,
fel beträffande Göran Öhman. Undertecknad deltog i KF-mötet tills dess det var slut och Göran Öhman åkte med mig till Gäddviksbron från vilken han promenerade hem till Karlsvik.
Han satt på sin plats i Kommunfullmäktige intill dess mötet var över.
Hälsning Eva (s)

2007-03-30 @ 22:13:46
Postat av: Ylva

Då ger vi Göran upprättelse. Han hade väl andra skäl att ta med ryggsäcken när han vandrade ut. Matsäcken (hi, hi) som vi andra ångrade att vi inte hade med?
Men "publik" på läktaren räknade (tyvärr) till 19 tomma stolar när jag var upp på ordningsfrågan om närvaron.
Men det kommer nog att bli bättre när presidiet framöver meddelar offentligt vilka som lämnar och vilka som då saknar ersättare.

2007-03-30 @ 22:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback