Rån dominerar

Inte såna faster Henny rån - gräddade i gjutjärnslagg och rullade på skaftet till en träslev. Nä, mycket råare än så. Av fem tidningar - en lokala och resten drakar så har alla rån som första nyhet. Haparanda för vår del och de övriga handlingar öm Jönköping.

Har "bläddrat" meda jag väntat på tidningarna som inte kommit än.

Perssons ser mycket ljust på framtiden
i DN. Vad jag vet så är vi någorlunda jämnåriga och har väl båda större delen av framtiden bakom oss.

Fast vissas framtid är ljus. Barn till anställda inom EU kan få ett studiebidrag med 7 000 netto i månaden. På 60-talet kunde vi höra om förmåner som nomenklaturan i forna Sovjet hade - lite av samma kultur finns banne mig inom EU måste jag tillstå även som EU-vän. Eller kanske just därför.

NU är vardagens högtidsstund här - tidningarna kom.

Kommentarer
Postat av: Berndt

Intressant parallell du drar i hastigheten mellan det forna Sovjet och EU-elitens barn. Låter som ett jäkla bra uppkast till en egen blogg i frågan. Eller ska du ösa på mer?

Postat av: Ylva Strutz

Blogga på du - jag har lämnat det bakom mig.

2007-03-06 @ 16:34:16
URL: http://strutz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback