SMS-skulder

Vårt nya välfärdsproblem är nu SMS lån av unga. Med några knapptryck kan de komma åt några tusenlappar och förstås med himla hög ränta. Kronofogden hanterar redan mängder med fall.

Och Mona Sahlin har inte det stöd hon säkert önskar inför partiledarvalet i helgen. Röda Norrbotten och Luleå måtte ju ha mängder av ombud - så stan är nog tömd på sossar i morgon. Få se om himlen lyfter?

Nu måste jag avslöja min okunskap om uniformernas värld. Jag hoppas det går att länka till Kurirens familjesida. För där finns en brudkort men en brud i skir brudklänning medan brudgummen är införd någon typ uniform och med hjälmen i hand. Inte sagt att det är osnyggt - inte alls. Men annorlunda- Bruden skymmer någon och jackan ser lite samisk ut med bandgarneringen vid ärmarna - men det stämmer ju inte med den ljusa hjälmen.


Jag har ju haft/har uppdrag inom den uniformerade världen så jag blottar mig säkert fullständigt - borde förstås veta. Men jag kan ju alltid skylla på min av ålder härjade syn.

Och nu är Stina Dabrowski back in town igen - eller i alla fall i något nytt tv-prgoram. Spännande.

Nu ska jag prova länka
NSD:s familjesida - funkar det inte får ni som är lika nyfikna som jag och inte har NSD söka upp någon granne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback