Söndag morgon - en ljuvlig sådan

Fast för Arjeplog börjar dagen lite illa. För det är de dom som hamnat i Expressen med en här artikeln. Nu förväntar jag mig att sektledaren (fp) går till Bengt Urban med Jan Björklunds skolbibel under armen. Slå upp sidan om att flytta mobbaren och inte offret. Kanske rent utav över länsgränsen - här är det ju inte ovanligt med skolinternat.

Här är det strålande sol, intensivt blå himmel och temperatur nära nollstrecket. Tur jag inte hunnit införskaffa de längsskidor jag tänkt mig - då hade det varit harmset att inte hinna med en resa till Tomholmen.

Trots vädret blir det röj några timmar på förmiddagen. Hittade på roligare saker i går så dammsugaren ligger fortfarande framme oanvänd.

Därefter blir det expen. För inläsningen inför morgondagens PTU. Sen det sista underlaget till valberedningen som ska telefonsammanträda klockan 19.00 där jag ska vara sekreterare.

Idag presenterats en Sifo där oppositionen bestående av s-mp-v fortfarande har majoritet men där den krympt sen senast och jag förstått rätt. Men jag har inte lyckats hitta vilken morgontidning som presenterar den i sin helhet. SvD, DN, Aftonbladet, Expressen, Gp hänvisar alla till några morgontidningar som presenterar den.


Och nu tusan går sossekongressen igång igen.

Och Stina Dabrowski blir nedskriven för sin show. Hon stod på topp en gång - men det gör hon inte längre sägs det. Det blår mig att det faktiskt känns precis som med Mona Sahlin.

Persson den sluge - han tog tillfället i akt och lugnade rörelsen. A-kassan ska återställas - som svar på Nuder. Fast jag skulle kunna slå vad ganska många pengar att så inte kommer att ske. Smärre justeringar kanske - om inte den borgerliga regeringen redan genomfört dessa.

Inte kul att ha ett radioprogram som heter Släktband. Skicka era bidrag till adressen "slaktband.se". Hur kul är det?

Och apropå släktband så har finland val i dag. Centerns Matti Vanhanen ligger i vinnarhålet. Lennart Lindström brukade ofta sucka och tycka att det här kunde vara lika populära som i Finland.

Frestande att lyssna till lockropen från Västbacken Alvik om korvgrillning i skolbacken nästgårds. Men eftersom den late vaknar om kvällen kallar plikten enligt ovan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback