Utrotningshotat

Så heter boken som jag tror jag nämnde om häromdagen. I alla fall hörde jag om den på radion. Nu ser jag att den finns i Månadens Bok. Jo, jag har varit med där sen de "lurade" in mig igen med en nästan gratis mixer - som jag inte använder allt för ofta.

Johan Tell har skrivit och Max St röm har illustrerat. Faxen, bidén, heltäckningsmattan, anslagstavblan, telefonkatalogen och diabildsprojektorn. Fast exemplen i radion var ännu mer så där aha-upplevelse-aktiga även om jag inte kommer ihåg dem.

Boken illustreras av en forna tiders husmor också putsandes ett teakbord.

Jag har skickat nej-tack lappen även om just denna bok kittlade. Mest för att de fanns fina plusgrejor till billiga priser om man..

Just det - lockad att betala 176 kronor för något jag inte alls behöver - för att köpa annat "billigt". Det är som Luleå kommuns upphandlingar av kontorsmaterial.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback