Behöver vi alla nyheter?

Jag kan ju fundera att det alltid när det inte händer så mycket hemma i Sverige publiceras såna här nyheter. Eller såna här.

Är det verkligen ett måste att vi ska ta del av allt elände som händer i New York. Har det verkligen ett riktigt nyhetsvärde för oss. Eller försöker kvällstidningarna bara sälja på rubrikerna. Nyfikenheten outifall det hänt nära oss.

Jag erkänner - jag faller för alla vidriga rubriker - med ett syfte - har det verkligen hänt här. För det framgår förstås aldrig att det är massor med långt i från oss.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

På tal om nyheter.Så var det då dags igen.
Ytterligare en socialdemokrat som visar sin "gömda" mobbarmentalitet.Pär Nuder var ett strålande exempel på det på tv i kväll.Vad är det som gör att vissa tror Folkpartiet finner sig i att vara"hack-kyckling"?Nu får det räcka,nu är det nog! Vi vill inte att våra barn och ungdomar ska mobba eller hacka på någon.Men alla går inte före med gott exempel.Allra anmärkningsvärt då det är någon som borde gå före med gott exempel.Skäms Herr Nuder!

2007-05-01 @ 23:22:06
Postat av: Anna-.Greta Svedberg

Nyheter från New York må väl vara (inte nu bara för att jag nyss varit där) men varför i hela friden MÅSTE vi varje dag år ut och år in, dagligen behöva se vad "his Bolla" och andra anhang på västbanken skjuter och kastar sten på varann. JAG BLIR SÅ LESS. Det senaste hemska jag såg var hur de får stå i timmar för att ta sig in en kort sträcka i bevakade områden. De stoppas hela tiden av nervösa vakter. Jag är så naiv så jag tror att om uppmärksamheten skulle bli mindre från världsmedierna" så kanske det skulle bli bättre för de som lever där. De civila människorna... En nattens tanke
från metropolen Persön

2007-05-01 @ 23:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback